top of page

Friday, August 9th

Rizq Naherta © _meena____________ _ Mina Yee_edited.jpg

© Mina Yee

EXPO/PERFORMANCE
Rizq Naherta - Project ITC: In the Margins to Recirculate Queerness

Wed 7 -Sun 11 Aug
14h-18h
@ Victor

Voluntary contribution

Rizq Naherta reclaimt de Southeast Asian bootleg shop en transformeert die op de Sint-Paulusplaats tot een platform voor de herverdeling van queer kennisproductie. Hun installatie fungeert als een winkel die (voornamelijk Zuidoost-Aziatische) queer bootleg-films redistribueert én als een fysiek archief. Je kan een film inwisselen tegen fysiek geld of tegen een queer verhaal dat verband houdt met de geselecteerde film, of je kan gewoon grasduinen in deze unieke verzameling of gesprekken voeren over film. Zo onstaat een plek die wij als queer festival zeer waarderen: een plaats waar mensen elkaar kunnen ontmoeten en die uitnodigt tot verbinding. 

--------------------------------------------------

Rizq Naherta reclaims the Southeast Asian bootleg shop and transforms it on Sint-Paulusplein into a platform for the redistribution of queer knowledge production. Their installation functions as a store that redistributes (mainly Southeast Asian) queer bootleg films as well as a physical archive. You can exchange a film for physical cash or for a queer story related to the selected film, or you can simply browse this unique collection or have conversations about film. This creates a place that we as a queer festival value highly: a place where people can meet and that invites connection. 

EXPO: with teeth, without tits 
Hunter Claes, Lize Maekelberg en Vural Saglam 

Sat 3 - Sun 4

Thurs 8 - Sun 11 Aug 
14h-18h
@ Dingen Die Niet Verkopen

Voluntary contribution

Hunter Claes, Lize Maekelberg en Vural Saglam kon je al tegenkomen bij eerdere edities van AQAF, in ons residentieprogramma voor jonge makers. Nu zetten we dat verhaal verder, met een erg diverse groepstentoonstelling. 
Benieuwd naar de jonge queer kunstenaars van dit jaar? Kom naar A Night Called Quest op 30 en 31 augustus.

---------------------------------------------------- 

You could already meet Hunter Claes, Lize Maekelberg and Vural Saglam at previous editions of AQAF, in our residency program for young creators. Now we are continuing that story, with a very diverse group exhibition. 
Curious about this year's young queer artists? Come to A Night Called Quest on August 30 and 31.

Vural Saglam © nvt.jpeg

© Vural Saglam

PREFERED Rita & Reyer © Luqui Lagomarsino.JPG

© Luqui Lagomarsino

PERFORMANCE
Rita Bifulco & Reyer Van Barneveld - Shaky Vessels

Fri 9 Aug 14h en Sun 11 Aug 20h (30 min) 
@ MAS - Dead Skull (square in front of MAS)

Voluntary contribution, reservation unnecessary

Hoe queer je de oude levenswijzes van piraten en hoe pas je ze toe in de huidige maatschappij? Omdat deze vraag ons al zo lang achtervolgt als we ons herinneren, hebben we Rita Bifulco en Reyer Van Barneveld uitgenodigd voor een performance, waarbij het onduidelijk is wie de haai is en wie de prooi. De twee non-conformistische matrozen zullen de piratenvlag activeren die het plein voor het MAS stiekem altijd al was - het doodshoofd van Luc Tuymans ligt er tussen de stenen verscholen. Samen toveren ze de plek om tot een schip uit balans. 

-------------------------------------------------

How to queer old pirate lifestyles and implement them into our current society? Because this question has haunted us for as long as we remember, we invited Rita Bifulco and Reyer Van Barneveld for a performance, in which it’s unclear who is the shark and who is the prey. The two non-conforming sailors will activate the pirate flag that the square in front of the MAS secretly always was-Luc Tuymans’ Dead Skull is hidden in the stones-and turn it into an unbalanced ship.

PERFORMANCE
Monstera Deliciosa & Kane Stonestreet - Pardon Our Appearance While We’re Under Construction (or Building a Trans-centered World)


Fri 9 Aug
18h (durational)
@ MAS - Dead Skull (square in front of MAS)


Voluntary contribution, reservation unnecessary

‘Hoe vaak zie je een trans standbeeld?’ vragen Monstera Deliciosa en Kane Stonestreet ons. Nooit, moeten we schoorvoetend toegeven. Gelukkig bieden zij de perfecte oplossing. Kane en Monstera zullen het plein voor het MAS-museum voorzien van levende trans iconografie. In hun langdurige performance gebruiken ze gevonden materialen en geïmproviseerde lichaamsbewegingen om zichzelf en elkaar voortdurend te construeren en deconstrueren.

----------------------------------------------------

'How many times do you see a trans statue?’ Monstera Deliciosa and Kane Stonestreet ask us. Never, we admit reluctantly. Luckily, they offer the perfect solution. Kane and Monstera will provide the square in front of the MAS museum with living trans iconography. In their durational performance, they will be using found materials and improvised body movements to continuously make and unmake themselves and each other.

© Alex Gulino

Emmanuel Ndefo - © Alwin Lay and Olufela Omokeko.JPG

© Olufela Omokeko

PERFORMANCE + VIDEO
Emmanuel Ndefo - Adamma: An African Maiden Spirit


Fri 9 Aug
20h (25 min)
@ MAS - box


Voluntary contribution, reservation unnecessary

Danser en multimediakunstenaar Emmanuel Ndefo belicht hoe prekoloniale Afrikaanse culturele praktijken de vaak vereenvoudigde en binaire westerse concepten van het lichaam en erotiek  tarten. Hij onderzocht de Nigeriaanse rituele traditie 'Adamma', wat 'mooie dochter' betekent in het Igbo. In dit ritueel voeren mannen flirterige dansen uit in het openbaar, in traditionele vrouwenkleding en met een houten masker beschilderd met het gezicht van een vrouw. Emmanuel zal in augustus in een panelgesprek in het MAS-museum ook meer vertellen over dekoloniserende praktijken.

----------------------------------------------------------

Dancer and multimedia artist Emmanuel Ndefo highlights how precolonial African cultural practices defy the often simplified and binary western concepts of the body and erotic behaviors. He researched the Nigerian ritual tradition ‘Adamma’, which means ‘beautiful daughter’ in Igbo Language. In this ritual, men perform flirtatious dances in public, wearing traditional women’s clothes and a wooden mask painted with a woman's face. 

Emmanuel will also talk more about decolonizing practices in a panel talk at the MAS museum in August.

PERFORMANCE
Tzula Propp - Queerly Quantum Harping


Fri 9 Aug 21h30 and Sun 11 Aug 14h (30 min)
@ Dingen Die Niet Verkopen


Voluntary contribution, reservation recommended

De bijzondere Dr. Tzula Propp biedt iets wat we nooit eerder zagen: die is een drag harpist quantum science communicator! Dr. Tzula Propp maakt kwantumwetenschap queer again door diens interactieve optredens met harpmuziek, wetenschappelijke demo's en all-round queer magie. Ben je er klaar voor? Ben je er niet klaar voor? Ben je beide tegelijk en toch geen van beide? Goed. Wees welkom. 

-----------------------------------------------------------

The quite unique Dr. Tzula Propp offers something that we never encountered before: they're a drag harpist quantum science communicator! They make quantum science queer again through their interactive performances of harp music, science demos and general queer magic. Are you ready? Are you not ready? Are you both simultaneously, and yet neither? Good. Feel welcome.

Tzula Prop.jpeg
Kat Staub © Ali Bay__lickmyglitch.jpg

© Ali Bay

PERFORMANCE
Kat Staub - sick talking, ghost stalking


Fri 9 Aug 22h & Sun 11 Aug 14h30 (20 min)
@ Dingen Die Niet Verkopen


Voluntary contribution, reservation recommended

Kat Staub had onze aandacht meteen met 'ecosexual survival-burlesque service', en overtuigde ons definitief met ‘a soft spot between slutty yearning and soft revolting’. Kats solo-performance is uitbundig en punky, die op intieme en flamboyante wijze een ruimte biedt om te rouwen om wat we verloren hebben. Zogenaamde hysterische vrouwen of heksen, vergeten queers, boze mannen en bezeten kinderen beïnvloeden hun experimentele DIY cabaret. 

----------------------------------------------

Kat Staub had us at ‘ecosexual survival-burlesque service’, and decisively tipped the verdict in her favor with ‘a soft spot between slutty yearning and soft revolting’. Kat’s performance is an exuberant and punky one-person work that through intimacy and flamboyancy offers a space to mourn losses. So-called mad women or witches, forgotten queers, angry men and possessed children influence their experimental DIY cabaret.

  • Instagram
  • Facebook
bottom of page